Szukając sposobu na skuteczną reklamę swojego biznesu e-commerce w internecie, prędzej czy później natkniemy się na pozycjonowanie i SEO. W przypadku każdej firmy, istotne jest rozsądne rozporządzanie dostępnym kapitałem. Możliwe jest to jedynie w momencie dobrze zaplanowanego biznesplanu i strategii marketingowej. Pozycjonowanie, polegające na pozyskiwaniu ruchu organicznego z wyszukiwarek takich jak Google i Bing jest jedną z najpewniejszych i najbezpieczniejszych metod promowania swojego biznesu w dzisiejszym świecie. Pomaga na stworzenie rozpoznawalnej marki i zyskanie sympatii nowych klientów. Jak pozycjonować swój sklep? Gdzie szukać pozycjonerów i ile będzie nas to kosztować? Wszystkie te informacje i więcej znajdziesz w poniższym tekście.

Jak odpowiedzialnie i rozsądnie pozycjonować swój sklep?

Przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań związanych z promocją i marketingiem swojego sklepu, należy jasno określić swoje cele. W przypadku branży e-handlu głównym celem jest sprzedaż. Będziemy zatem celować w osoby chcące zakupić przedmiot z poziomu wyszukiwarki. Aby to osiągnąć, nasza strona musi wyświetlać się w wynikach wyszukiwania tematycznie powiązanych z produktami w naszym sklepie. Nie może do tego jednak dojść bez przeprowadzenia specjalistycznego audytu i optymalnie przeprowadzonej optymalizacji strony w jego oparciu.

Każdy element w sklepie powinien być dopracowany. Najważniejsze będą jednak takie aspekty jak liczba produktów, kategorii, ich opisy oraz meta-dane wyświetlające się w wyszukiwarkach. Nie bez znaczenia będzie też stworzenie przyjaznej dla użytkownika i wyszukiwarki struktury poruszania się po sklepie. Edukację pozwalającą wzmocnić markę i pozyskać nowych klientów, przeprowadzić można za pomocą adekwatnych wpisów na dołączonym do sklepu blogu. Liczyć będzie się także czas spędzony przez użytkownika na stronie, jej responsywność i szybkość ładowania przy pierwszym otwarciu.

Mnogość działań może nas przytłoczyć, dlatego warto zlecić je specjalistom – pozycjonerom i “SEOwcom”.

Gdzie szukać dobrych pozycjonerów?

Dobry pozycjoner z reguły potrafi wypozycjonować swoją stronę. Oznacza to, że szukając pozycjonerów z poziomu wyszukiwarki Google nie popełniamy błędu. Warto jednak zapoznać się z ofertą i cennikiem kilkunastu pojedynczych przedsiębiorców, a nawet agencji. Przed zdecydowaniem się na zakup usług danej firmy, warto poczytać często dostępne na ich blogach “case study” i raporty z przeprowadzonych działań. Agencje lubią się chwalić tym, co osiągnęły. Szukając reklamy w e-commerce, idealnym sposobem na znalezienie specjalistów będzie ich samodzielna weryfikacja.

Oprócz wyszukiwarki, pomocne mogą być także facebookowe grupy, na których często udzielają się specjaliści SEO/SEM oferujący swoje usługi. Nie gorszym pomysłem będzie zajrzenie na fora związane z optymalizacją w wyszukiwarkach i przeprowadzenie rozmowy na temat doświadczeń innych klientów. Trzeba jednak być wyjątkowo uważnym, bo możemy mieć do czynienia z tzw. marketingiem szeptanym – czyli osobami, które mają w zwyczaju reklamować same siebie. Dobrzy samodzielni specjaliści na swoich blogach mają często rzeszę komentujących. Obszerne dyskusje na blogach specjalistów powinny być sygnałem świadczącym o biegłości i znajomości branży takiej osoby.

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu e-commerce?

Wszystko zależy od tego, kto będzie wykonywał takie usługi i co będzie wchodziło w ich zakres. Jeśli chodzi o branżę e-commerce to musimy liczyć się raczej z wysokimi kosztami rzędu nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych. Kompleksowe pozycjonowanie zapewniające efekty na długi czas, musi być przeprowadzone w sposób uważny i zgodny z rygorystycznymi wytycznymi. Na stronie musi znaleźć się mnóstwo unikalnej treści, do sklepu muszą linkować przeróżne specjalistyczne artykuły, a ponadto sklep musi cieszyć się renomą i wyrobioną marką.

Szukasz firmy do pozycjonowania sklepu? Postaw na MAYKO – https://mayko.pl/pozycjonowanie-sklepow-internetowych/!

W cenę takich usług wchodzić może wszystko od zaprojektowania i zaprogramowania strony, przez napisanie tekstów seo na wynajęte zaplecza, po marketing szeptany prowadzony na forach internetowych. Trzeba do tego wliczyć koszta pracy wszystkich osób zajmujących się prowadzeniem działań. Przed wysłaniem briefu do wykonawcy mającego pozycjonować mniejszy sklep, powinniśmy być gotowi na przeznaczenie przynajmniej 20000 zł na rozpoczęcie kampanii SEO. Koszt ten nie jest jednorazowy i najprawdopodobniej będziemy zmuszeni płacić comiesięczny abonament, którego kwota zależna jest od rodzaju kampanii i oczekiwanych efektów w dalszym terminie.

Kategorie: Marketing

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *